Welcome to my recipe collection.

These recipes offer a delicious mix of new and old world flavors. From the kitchens of my mother and grandmother in Transylvania to the new fusion mixes from my home kitchen in Canada. I have been inspired by the fickle tastes of my children ( vegetarian, pescatarian or whichever way the wind may blow) and my desire to become healthier without compromising taste. I hope you enjoy reading this as much as I have enjoyed writing it. Leave me comments and your favorite recipes!

Sunday, March 22, 2009

INTELLIGENS KREMES

Ezt a receptet Kiraly Moni, egy kedves ismeretlen ismeros kuldte, Houston Texasbol. O az interneten fedezte fel a szakacskonyvemet a vanilias kifli receptjet keresve.

15 dkg vaj (ha teljes tejet használsz, okos kevesebb vajat tenni bele, én friss kecsketejjel kb fele ennyit használok)
30 dkg porcukor
8 tojás
9 evőkanál liszt
5 cs vaniliás cukor (én 1 kanál jó minőségű vaniliát használok)
1 l hideg tej
fél citrom reszelt héja (izlés szerint, nincs az eredeti receptben, szerintem csak kifelejtették:-)

Vajat, cukrot kikeverjük, egyenként belekeverjük a tojások sárgáját, vaniliát.
A felvert tojásfehérjét, lisztet kanalanként, tejet felváltva óvatosan belekeverjük.
Nagy tepsit kivajazunk, zsemlemorzsával hintjük, beleöntjük a masszát.
Nagy lángon sütjük kb 15 percig majd 25-35 percig takarékon.

(A krémes alján és tetején egy kb fél centi vastag tészta héj keletkezik, a közepe pedig finom puha krémes (baked custard) jellegűnek kell lennie. Én kisérleteztem egy darabig az én sütőmmel amig a megfelelő hőmérsékletet és időt kitapasztaltam, MEGÉRI!!! :-)

No comments: