Welcome to my recipe collection.

These recipes offer a delicious mix of new and old world flavors. From the kitchens of my mother and grandmother in Transylvania to the new fusion mixes from my home kitchen in Canada. I have been inspired by the fickle tastes of my children ( vegetarian, pescatarian or whichever way the wind may blow) and my desire to become healthier without compromising taste. I hope you enjoy reading this as much as I have enjoyed writing it. Leave me comments and your favorite recipes!

Friday, December 17, 2010

CITROMOS SZELET

Andreatol,  nem konnyu elkesziteni, de finom.

Teszta:
3 tojassargaja
8 evokanal olaj
4 evokanal viz
1 csesze cukor
1 citrom reszelt heja es leve
1 csapott evokanal szodapor (sutopor)
annyi liszt amennyit felvesz.
A fentieket osszegyurjuk, harom fele oszrjuk a tesztat es harom lapot sutunk a tepsi hatan. Mikor meg forro a kes elevel levalasztjuk a tepsirol es hagyjuk hulni.
Krem:
A harom tojasfeherjet cukorral felverjuk es goz folott meg fozzuk. Miutan levesszuk a tuzrol teszunk bele savanykas izet es rakenjuk a lapokra. Ha nagyon elegansan akarjuk csinalni, az egyik lap tesztajaba egy evokanal kakaot keverunk, es ezt a alpot kozepre tesszuk mikor a kremmel osszerakjuk.
Maz:
Egy csesze cukor, 4 kanal viz, 1 fel csomag vaj, vagy margarin. Ezt addig fozzuk amig suru lessz es a teszta tetejere ontjuk.
1 csomag margarine vagy vaj = 200 g ha jol emlekszem

No comments: