Welcome to my recipe collection.

These recipes offer a delicious mix of new and old world flavors. From the kitchens of my mother and grandmother in Transylvania to the new fusion mixes from my home kitchen in Canada. I have been inspired by the fickle tastes of my children ( vegetarian, pescatarian or whichever way the wind may blow) and my desire to become healthier without compromising taste. I hope you enjoy reading this as much as I have enjoyed writing it. Leave me comments and your favorite recipes!

Friday, December 17, 2010

CSIGARETES

Szakacs Anna (nagy Dedi) sutemenye; nagyon finom. Mikor gyerekek voltunk, alig vartam hogy susse.

1kg liszt
1 kanal fagyos sertes zsir (margarin)
8 evokanal olvasztott zsir (margarin)
9 evokanal cukor
1 kaveskanal so
1 tojas
7 dl viz
1 evokanal ecet
1 evokanal szodabikarbona

A lisztet elmorzsoljuk a zsirral, kozepebe keszitunk egy melyedest, beleutjuk a tojast, teszunk bele cukrot es sot. A vizbe beleontjuk az ecetet es a szodabikarbonat s felfuttatjuk. Ezt osszegyurjuk a mazzsaval, amig konnyu, nyujthato teszta lesz belole. A tesztat 8 fele vagjuk. Kulon- kulon kinyujtjuk kb. Fel cm vastagsagura, mindegyiket megkenjuk olvasztott zsirral es megszorjuk cukorral. Henger alakura csavarjuk, majd csiga alakura tekerjuk es most 2 cm vastagsagura kinyujtjuk. Palacsintasutobe, zsirba tesszuk (lefodjuk mert igy magasabbra no) es mindket felet pirosra sutjuk.

No comments: